Fırında Domates Soslu Patlıcan

IMG_0006Merhaba,

Bugün elimde patlıcan, kabak ve biber vardı. Bende çok sevdiğim patlıcan yemeğini sizinle paylaşmak istedim. Patlıcan benim severek tükettiğim sebzelerden biri ama içine fazlasıyla yağ çekme özelliğine sahip olduğu için kızartma yöntemini kesinlikle kullanmıyorum.(aslında hiçbir üründe kızartma yöntemi kullanmıyorum.) Birazcık yağ koysanız bile lezzetli olan bir sebzeyi neden yağ deposu haline getirelim ki ! Karnıyarık, mangal da patlıcan ve biraz sonra size vereceğim tarifte de aynı yöntemi kullanıyorum. Fırça yardımıyla birazcık yağ sürmek bence tadının güzel olması için yetiyor.

Fırında Domates Soslu Patlıcan

Malzemeler :

3 adet patlıcan ( veya patlıcan ile birlikte kabakta kullanabilirsiniz)

6 adet domates

1 orta boy soğan

1 diş sarımsak

3 adet yeşil biber

1 adet acı kırmızı biber ( isteğe bağlı)

kekik, tuz, karabiber

6 yemek kaşığı zeytin yağı

150 gr kaşar peynir ( beyaz peynir, parmesan veya mozarella da kullanılabilir)

Not: Ben Almanya’da her markette bulunan emmentaler peyniri kullanıyorum.

Yapılışı:

1. Bu tarifi elimde olan ürüne göre belirliyorum aslında. İlk yaptığımda sadece patlıcanla yapmıştım ama kabakla da lezzetli oluyor. Bugünde elimde 2 adet kabak 1 adet patlıcan vardı. Ama oran aynı (3 adet), daha fazla patlıcan veya kabak koymak isterseniz sosu biraz artırın derim. (Not: Benim burda aldığım patlıcanlar biraz büyük boy) Patlıcan ve kabakları yarım santimlik kalınlıkta uzunlamasına kesip fırın tepsisine diziyoruz. 3 yemek kaşığı zeytinyağının içine kekik ve tuz koyup fırça yardımıyla bir yüzüne yağı sürüyoruz.

a (228)

   2. 180 derecede 20-25 dk patlıcanları pişiriyoruz. Bu arada soğan, sarımsağı yağda biraz sote ediyoruz ve yeşil biberi ekleyip sote etmeye devam ediyoruz. Yemeklerde acı biber kullanmayı seviyorum ama çok fazla kullanınca yemeğin asıl tadını farkedemiyorsunuz. Benim elimde aşağıda gördüğünüz kırmızı kurutulmuş biberlerden var ama çok acı değil açıkçası, tabi hepsini kullanmadım sadece güzel göründüğü için fotoğrafı ekledim. Sadece yarım biber ekledim. Ama acıyla aranız yoksa hiç eklemeyebilirsiniz.

a (113)

3. Acı biberide ekledikten sonra domatesleri ekliyoruz. Ben biraz su ekliyorum ama elinizde etli ve sulu domates varsa su eklemenize gerek kalmayabilir. ( Elinizde konserve domates varsa 400 gr civarında kullanabilirsiniz) Son olarak tuz ve karabiberi de tadına bakarak ayarladıktan sonra birazcık kaynatıp sos kıvamına getiriyoruz.  a (119)

4. Fırından çıkardığımız patlıcan ve kabakları,  içine bir miktar sos koyduğumuz fırın kabına yerleştiriyoruz. 1 kat dizdikten sonra sos ve peyniri ekliyoruz.  Kaşar peynirle birlikte birazcıkta parmesan ekledim. Bu sosta ben fesleğen veya maydonoz kullanıyorum.  Kullandığınız yeşilliği de peynirin üzerine ekleyip bir kat daha patlıcanları diziyoruz. Sos ve peynir işlemini tekrarlıyoruz.

a (123)a (129)

5. 180 derece olan fırına koyup 30 dk pişirdikten sonra servise hazır …. Eğer tarifi denerseniz yorum bırakmayı unutmayın lütfen …Afiyet olsun.

Fırında Domates Soslu Patlıcan” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

