Balkabaklı Çorba

IMG_0005Sonbahara girdik, artık yavaştan havalar soğumaya başladı. Sanırım burda hava değişiminin etkisini daha erken görüyoruz. Havalar soğuyunca mutfaktan eksik etmediğim  çorba sezonunu ben şimdiden açtım.

Değişik çorbalar yapmaya alışık değildim çünkü annem evde bizim oralardan çorbalar yapardı, çok fazla yeni tarifler denemezdik. Gerçi onun çorbaları bir başka oluyor….Değişik tarifler yapmayı ve çorbayı kalın kıvamda içmeyi eşimden öğrendim.

Bugün size vereceğim tarifi daha önce birkaç kez eşimle beraber yaptık ama bu sefer ki tarif biraz farklı oldu çünkü ben yine evde ne varsa ona göre tarifi değiştirdim ama tadını çok beğendik. Evde bal kabağı, pırasa, havuç ve yer lahanası vardı. Balkabağı burda küçük, yuvarlak kavun boyunda, adına ‘Hokkaidokürbis’ deniliyor. 500 gr ile 1,5 kg ağırlığında değişen ince kabuklu bir kabak çeşidi.

Resmine linkden bakabilirsiniz. https://de.wikipedia.org/wiki/Hokkaidok%C3%BCrbis .Daha büyük boyutta bal kabağı burda görmedim ama vardır tabi biryerlerde. Eğer tarifi denerseniz yorumlarınızı bekliyorum.

Balkabağı Çorbası

Malzemeler:

300 gr balkabağı

1 adet pırasa (yoksa soğan)

6 adet havuç

2 yemek kaşığı tereyağı veya zeytinyağı

ceviz büyüklüğünde taze zencefil

yarım yer lahanası (isteğe bağlı)

yarım kurutulmuş acı biber

1 tatlı kaşığı köri,

1/2 tatlı kaşığı kimyon

tuz, karabiber

600 gr su

200 gr yoğurt veya krema

taze kişniş

Yapılışı: Balkabağını tartınız yoksa, gr olarak değilde göz kararı koymak isterseniz, ben üste tarif ettiğim kabağın yarısından biraz daha fazla kullandım. Diğer kısmını tatlı denemem için ayırdım.

  1. Balkabağını,havucu ve yer lahanasını ( Başka bir tariften kalan yarım yer lahanası vardı değerlendirmek istedim.) küp küp doğrayın. Çorba püre hale geleceği için boyutunun çok önemi yok ama eğer içinde parça halinde sebze bırakmak isterseniz kesimine biraz özen gösterebilirsiniz. Piştikten sonra sebzeden biraz kenara ayırın. Püre yaptıktan sonra kenara ayırdığınız sebzeleri içine ekleyebilirsiniz. Pırasa, zencefil ve acı kırmızı biberi de (isteğe bağlı) ince ince doğruyoruz.Not: Diğer tariflerimde pırasa yerine soğan kullanıyordum. Elimdeki pırasa biraz büyük olduğu için tadının ağır basacağını düşündüm ve soğan koymaktan vazgeçtim. Ama sadece soğanla da yapabilirsiniz.
  2. Tereyağını ve doğradığınız bütün malzemeyi tencereye koyuyoruz ve sote ediyoruz. Tuz, kimyon, köri ve karabiberide ekliyoruz. Yukarıda oran verdim ama baharatta oran olayına çok inanmıyorum. Herkesin kendi damak tadı var ona göre baharat oranlarını değiştirebilirsiniz. Baharatlarla beraber biraz daha sote ediyoruz.Not: Almanya’ da gördüğüm kadarıyla ‘Gemüse Brühe’ dedikleri sebze suyu yani bulyon( sebzeli çeşni) çok kullanılıyor. Bu ürünlerin içinde fazlasıyla katkı maddesi var ve tavsiye etmiyorum. Ama bunun da organik olanını yapmışlar. Bende aldım denedim içinde monosodyum glutamat gibi katkı maddeleri yok ve tadı diğer bulyonlar gibi baskın değil. Ama yine de evde yapılmış kadar doğal değildir. Yakında evde sebze suyunun nasıl yapılacağının tarifini sizinle paylaşacağım.
  3. İçine kaynamış suyu ekliyoruz. Sebzeler pişince mikser yardımıyla püre haline getiriyoruz. Püre yaptıktan sonra kıvamını ayarlamak için sıcak su ekliyorum ama fazla eklemeyin çünkü içine krema veya yoğurtta ekleyeceğimiz için kıvamı çok sulu olmasın. Kıvamını ( ben biraz yoğun kıvamda bırakıyorum.) ve bahartların tadını kendinize göre ayarladıktan sonra bir taşım kaynatın daha sonra içine 200 gr yoğurt veya krema ekleyin biraz karıştırın ama kaynatmadan ocağın altını kapatın.
  4. Limon ve taze kişnişle servise hazır. Afiyet olsun….
Bir Cevap Yazın

