Kahvaltılık Sos

IMG_0398Kahvaltılık sos bizim soframızın vazgeçilmezlerinden… Genel de sosları organik marketten alıyoruz. Tatlı soslardan, körili soslara, zeytinli, mangolu soslara kadar birçok çeşidi var. Yine o marketten aldığımız zeytinli sosu çok beğenmiştim. Bende evde denedim. Tadı güzel de olunca sizinle paylaşmaya karar verdim. Çok basit ama lezzetli bir sos.

Gerekli malzemeler : Yeşil zeytin, acı biber turşusu(ben Jalapeno kullandım), sarımsak, limon, tuz, krem peynir, yoğurt, karabiber, kekik.

Yapılışı: Yeşil zeytin ve acı biber turşusundan yaklaşık birer yemek kaşığı kullandım.Ne kadar yapmak istediğinize göre değişir. Küçük bir sarımsak. Sarımsak çok fazla kullanmadım çok baskın bir tad veriyor. Hepsini küçük parçalar haline getirdim. Zeytin ve acı biber turşusu çok suluydu. Doğradıktan sonra bir peçete yardımıyla suyunu süzdüm.

IMG_0004

İçine birkaç damla limon sıktım, birazcık tuz, karabiber ve kekik ekledim. Daha sonra yaklaşık 3-4 yemek kaşığı kadar krem peynir, 1-2 yemek kaşığı kadar yoğurt ekleyip karıştırdım. Tadına bakıp biraz daha kekik ekledim ve kahvaltılık sos hazır. Afiyet olsun…

IMG_0011IMG_0389

 

 

 

 

Bir Cevap Yazın

