Elmalı Tart

IMG_0407

Geldik elmalı tart tarifine. Yapım olarak kolay ama pişme süresi olarak biraz uzun bir tarif. Tat olarak yine bir konuya değinmek istiyorum. Almanların pasta ve ekmek konusunda meşhur olduklarını duymuşsunuzdur. Gerçekten birçok değişik ve lezzetli ürünler yapıyorlar. Ama tatlı konusunda bizim gibi şekere doyacağınız tatlılar yaptıklarını görmedim. Yani şeker oranını az tutuyorlar. Değişik hamur tatlıları, tart veya kek yaptıklarında da şimdiye kadar denediğim ürünlerde gerçekten şeker oranı çok azdı. ( Geldiğimden beri fazlasıyla deneme yaptım bu arada 🙂 ) Bu tartta şeker oranı az bir tarif. Şeker oranını arttırmakta istemedim açıkçası çünkü elmanın tatlı ve ekşi tadı az şekerle kararında bir tat veriyor.

Normalde bu tarifi ilk olarak eşimin ailesini ziyaret ettiğimiz günlerden birinde tatma şansı bulmuştum. Hatta eşimin annesiyle beraber yapmıştık. Çok beğendiğim için birkez daha yapmak istedim ama onun tarifini kendime göre deneyerek değiştirdim. Hamurunda oynama yapmadım çünkü tadı gerçekten güzel bir tart hamuru.Orjinal tarifinde elma şarabıyla yapılan bir tarif. Ama ben elma suyu kullandım. Biraz şarap tadını duymak isterseniz beyaz şarapla karıştırabilirsiniz. Aslında denediğim elma şarabının tadı çok yoğun şarap veya yoğun elma tadında değildi. Hafif bir lezzete sahip. Eğer tartta şarapta kullanmak isterseniz, beyaz şaraptan 100-200 gr koymanız yeterli. Elma tadını bastırmaması için.

Elmalı Tart

Malzemeler :

Tart hamuru için:

250 gr un

125 gr tereyağı

100 gr şeker

1 yumurta

3 çay kaşığı kabartma tozu

yarım vanilya çubuğu

İç malzemesi:

1,5 kg elma ( yarı yarıya ekşi ve tatlı elma kullanıyorum)

Sos için:

850 gr elma suyu

170 gr şeker

80 gr nişasta

1 vanilya çubuğu

Üstü için 2 paket krema ve çikolata rendesi

Yapılışı:

  1. Tart hamuru için bütün malzemeleri bir kapta karıştırıp hamur kıvamına getiriyoruz. Buzdolabına koyup biraz dinlendiriyoruz. Fırını 170 dereceye ayarlıyoruz ama fan kapalı olmalı. Sadece üst ve alttan ısıtmalı duruma getirmeniz gerekiyor.IMG_0003
  2. 1,5 kilo elmayı yıkayıp, soyduktan sonra küp küp doğruyoruz.Ben ekşi elmayı çok seviyorum. Bu yüzden elma seçimimde yarı yarıya ekşi ve tatlı elma kullandım. Tamamen tatlı elmadan yapabilirsiniz.
  3.  Daha sonra hamuru dolaptan çıkarıp kek kalıbını yağladıktan sonra hamuru açıyoruz. Biraz yumuşak olduğu için kırılabilir. Ben hamuru açıp üzerine kalıbı koydum ve kalıp büyüklüğünde hamuru kestim. Kestiğim kısmı alıp tart kalıbının ortasına yerleştirdim. Böylece hamur kırılmadan tabanı koyabiliyorsunuz. Kalan hamurlarıdan tart kalıbının kenarlarına yerleştirdim. Çatal yardımıyla tabanda delikler açtım. Eğer hamurla çok uğraştıysanız ve çok yumuşadıysa siz sosu yapana kadar dolabın buzluk kısmına   koyabilirsiniz biraz toplaması için. Birkaç dakika yeterli olacaktır.IMG_0388
  4. Hamuru pişirmeden direk bütün elmaları içine yerleştiriyoruz. Ben sosta birazcık beyaz şarap kullandım ama tabi isteğe bağlı. Sosu için şeker ve nişastayı karıştırıp içine 200-300 gr elma suyunu ekleyip nişastanın açılmasını sağlıyoruz. Daha sonra elma suyunun diğer kısmını da ekleyip sos haline getiriyoruz. Sos kaynadıktan sonra hiç beklemeden sıcak halde sosu elmaların üzerine döküyoruz.IMG_0396 IMG_0399 Yapım aşamasını bitirdik. Önceden ısıttığımız 170 derece fırına koyup 1,5 saat pişiriyoruz ama pişme süresi böylece bitmiyor. 1,5 saat sonunda yağlı kağıdı tartın üstüne kapatıyoruz ve yaklaşık 50-60dk daha pişmesi için bırakıyoruz. Fırın derecesi aynı kalıyor.
  5. Fırından çıkardığımız tartı soğumaya bırakıyoruz. Bu arada fırından çıkardığınızda size  fazla sulu gibi gelebilir çünkü kalıbı biraz salladığınızda iç malzemenin çok hareket ettiğini göreceksiniz ama değil merak etmeyin. Tamamen soğuyunca buzdolabına koyuyoruz ve 1 gün buzdolabında bekletmeniz gerekiyor. IMG_0407
  6. Servis için 2 paket kremayı çırpıp tartın üstünü kaplayacak şekilde yayıyoruz. Üzerine de çikolata rendesi koyuyoruz.IMG_0412IMG_0388

Bu da koca tarttan kalan parça …. Umarım beğenirsiniz. Afiyet olsun…

 

 

 

Bir Cevap Yazın

