Paket Puding Tozları ve Nişasta Farkı !

IMG_0009

Merhaba,

Daha önce de söylediğim gibi sıra elmalı tart tarifini paylaşmaya geldi. Ama elmalı tart tarifini vermeden önce tarifte kullandığım sosla ilgili bilgi vermek ve de dün akşamdan söz etmek istedim.

Dün arkadaşlarımızı akşam yemeğine davet ettik. Türk, İtalyan, Alman ve Hint mutfaklarından karışık birşeyler yaptık.( Mercimek köftesi, domates- mozarella salatası, yeşillik, körili – hindistan cevizi sütlü sebze yemeği ve elmalı tart) Aşağıda ki fotoğraf başlangıçları gösteriyor ama ana yemeğin fotoğrafını çekmeyi unutmuşum 🙂  Son hamle elmalı tart ile geceyi bitirdik. Geceyi herkesin beğenilerini alarak noktalamak beni çok mutlu etti tabi ki.

IMG_0418 IMG_0415

Buraya geldiğimden beri sanırım bu 3. türk mutfağı denememdi.  Arkadaşlarımız Türk mutfağını merak ediyorlar aslında. Tabi burdaki dönerle sınırlı olup olmadığını. Benim oturduğum semtte birçok Türk restoranı var ama çoğu döner, çiğ köfte, simit, pide, lahmacun ve kumpir yapıyor. Sadece bir yerde sulu yemek de yapılıyor ama bana görüntüsü çok iç açıcı gelmedi açıkçası. Bende arkadaşlarıma bunlardan farklı olarak kolay, lezzetli ve doyurucu şeyler gösterdim. Daha önce yaptıklarım; mercimek köftesi, kısır, dolma, karnıyarık, yoğurtlu patates salatası, pilav ve kuru fasulye ile sınırlı. Mercimek köftesini birçok arkadaşım ve eşimde çok sevdiği için sanırım 6-7 kez yaptım ama artık mercimek köftesi yapmak ve de görmek istemiyorum 🙂

Gelelim asıl konuya. Hazır soslar …

Burda birçok üründe hazır paket ürün kullandıklarını daha önce söylemiştim. Özellikle tatlılarda toz pudingler ve krema kıvamı için toz katkı maddeleri kullanılıyor. Bu pudinglerin için de E 160 yani renklendirici bulunuyor. Bende merak ettim neden kıvam vermek için vanilyalı toz pudding veya krema toz pudding kullandıklarını ve nişaştayla farkını görmek için ikisinden de  sos yaptım .

IMG_0007 IMG_0008

İlk fotoğraf; vanilya çubuğu, nişasta, şeker ve elma suyuyla yaptığım sos. İkinci fotoğraf; elma suyu, şeker ve hazır paket puding. (malzemeler aynı oranda kullanıldı.)Renk olarak farklı  malum renklendiriciden dolayı ama tat olarak çok büyük bir fark olmamasına rağmen gerçek vanilya tadı ile olan sosu ben daha çok beğendim. Kıvama gelince nişasta ile olan sosun kıvamı soğuduktan sonra bile daha yumuşak kıvamda. Puding ile yapılan sos soğuduktan sonra daha lapa gibi bir kıvam aldı. Ben kıvamını biraz daha yoğun istediğim için deneme yaptığım sostaki nişasta oranını elmalı tart yaparken arttırdım.

Oran olarak:

110 gr elma suyu

20 gr şeker

10 gr nişasta

Yani bence katkı maddeli ürünlere ihtiyacımız yok.

Elmalı tart tarifinde görüşmek üzere 🙂

Bir Cevap Yazın

