Hafta sonundan ….

20150920_144105

1 hafta aradan sonra tekrar döndüm ve denemelerime başladım bile. Hafta sonunu eşimin ailesiyle beraber geçirdik ve geleneksel Alman yemeğinin birkez daha tadına bakmış oldum.

Genelde yemekler tuzlu ve doyurucu diye adlandırabileceğimiz özelliklere sahip. Daha önce de Brauhaus dedikleri kendi biralarını kendi üreten ve geleneksel yemekler yapan bir restoranda denemiştim. 10 kişi gitmiştik herkes ayrı bir şipariş vermişti, bende herkesin yemeğinden denediğim için birçok yemeği deneme fırsatı bulmuştum 🙂 Şuan adını hatırlamıyorum ama ben kırmızı et istemistim. Bol soslu ve yanında elma püresiyle gelmişti. Sosu yoğun ve tuzluydu hatta yemeği bitirmekte biraz zorlanmıştım ama genel olarak yemek kültürünü beğendim.

Pazar günüde yukarıda gördüğünüz yemekleri yedik.  ‘Rinderrouladen mit soße’ ( soslu dana roulades), ‘Rotkraut’ ( kırmızı lahana) ve ‘Kartoffelklöße’ ( Patates köftesi veya mantısı diye biliriz). Kırmızı lahana burda uzunca pişirilerek içine sirke elma ve kırmızı şarap eklenerek yapılıyor ve ekşimsi bir tadı oluyor. Birkez evde yapmayı denedim ama ben biraz diri bırakmışım lahanayı (bence diri bırakınca da güzel oluyor)Ama burda iyice yumuşayana kadar pişiriliyormuş. Öğrenmiş oldum…

Bugün mercimekli, ıspanaklı lazanya ve peynirli ekmek denedim. Lazanya şuan fırında pişiyor. Ekmek de mayalanma aşamasında. Bu iki tarifi de ilk defa deniyorum. Lazanya yemek istiyordum nasıl yapsam diye düşünürken bu tarifi çıkarttım ortaya 🙂 Ekmek de hamur olarak sürekli kullandığım tarif ama içini malzemelerle doldurup pişireceğim. Bakalım nasıl olacak ….

Lazanya tarifiyle görüşmek üzere …

 

 

Bir Cevap Yazın

