Mercimek ve Ispanaklı Lazanya

IMG_0531

Daha önce lazanyayı kıymalı yapmıştım ama bu sefer sebzeli denemek istedim.  Evde de ıspanak vardı , mercimekle de tadı güzel oluyor( daha önce yemeğini yapmıştım) neden lazanyayı ıspanak ve mercimekten yapmamayım dedim. 

İlk önce mercimek, havuç ve domates ile sos yaptım. Daha sonra da çavdar unuyla beşamel sos… sonuç benim açımdan başarılı. Sizde eğer denerseniz yorumlarınızı bekliyorum. Şimdiden afiyet olsun….

Malzemeler:

250 gr mercimek

250 gr ıspanak

3 havuç ( bende küçük boy vardı)

5 büyük boy domates

1 soğan (orta boy)

1 sarımsak

2 adet kırmızı kurutulmuş acı biber

2 yemek kaşığı zeytinyağı

2 defne yaprağı

kimyon, tuz, karabiber, kırmızı pul biber

700 lt su

kaşar peynir

Beşamel sos için :

2 yk tereyağ

2 yk çavdar unu

400 gr süt

Tuz, muskat ve karabiber

Yapılışı:

  1. Soğan, sarımsak ve acı biberleri doğrayıp zeytinyağında soteledim. Daha sonra küçük parçalar halinde kesilmiş havuçları ve mercimeği de ekleyip sotelemeye devam ettim. Birkaç dakika sonra domatesleri ekledim.
  2. İçine 700 ml su ve defne yapraklarını ekleyip kısık ateşte mercimek ve havuç yumuşayana kadar pişirdim. Çok lapa gibi yapmayın çünkü fırında da pişeceği için yumuşaması yeterli.  Baharatları da ( kimyon,tuz, karabiber, kırmızı biber) ekledikten sonra ve ocağın altını kapattım. Ispanakları sosa ilave edip karıştırırdım. Sosun ısısından zaten pişecekler .        IMG_0492
  3. Beşamel yapmaya mercimekli sos olduktan sonra başladım çünkü soğuyunca katılaşmaya başlıyor ve kullanırken zor oluyor ama eğer katılaştıysa içine krema veya biraz daha süt ekleyip inceltebilirsiniz.
  4. 2 yk kaşığı tereyağını eritip içine 2 yk (tepeleme olmayan) çavdar unundan koyup yağda kavurdum.  Çavdar ununun rengi koyu olduğundan renk değişikliği çok belli olmuyor ama yinede bir süre sonra rengi biraz değişecek, sonra sütü azar azar ekleyip biraz kaynattım . İçine tuz, karabiber ve muskat ekleyip altını kapattım.    IMG_0487
  5. Fırın kabına sosdan biraz döküp ve üstüne lazanya yapraklarını koydum. Lazanya yapraklarının üzerine yine sos, beşamel ve kaşar peynir ekleyip, diğer lazanya yapraklarını ekleyerek 4 kat olacak şekilde devam ettim. En üste sos ve beşamel sos döktükten ve kaşar peyniri de ekledikten sonra 170 derecede 35- 40 dk pişirdim… IMG_0496 IMG_0498 IMG_0506
  6. Sonuç başarılı 🙂  Sıcak servis ediniz… Afiyet olsun….IMG_0550
Bir Cevap Yazın

