Limonlu Kek

IMG_1132

Tatlı ihtiyacımızı tabi ki daha hafif şeylerden karşılayabiliriz. Meyveli yoğurt, meyve veya kuru meyveler bunun için yeterli olabiliyor. Ama bu kadar tatlı kültürü geniş bir ülkede bu kadarla yetinmek mümkün olmuyor sanırım. En azından benim için öyle… Sağlıklı beslenmeye ne kadar özen göstersemde tatlı olmadan yaşayamayanlardanım. Son zamanlarda midemle ilgili sorunlar yüzünden bir diyet programı uyguladım ama kilo vermeye yönelik bir diyet programı değildi(yani benim öyle bir niyetim yoktu en azından). Zaten çok başarılı olacağımı da zannetmem zira yemek yemeği çok seven biriyim. Mideme ne kötü geliyordur diye düşünüp bir süre boyunca bu ürünleri yememeye karar verdim. Kahve, çay, süt ürünleri, et, ekmek, makarna,pilav ve tatlılar tabiki…  Sadece pişmiş sebze, meyve , kuruyemiş yedim, bitki çayı ve bol su içtim. Karbonhidrat ihtiyacımı da haşlanmış patates ve mısır unu lapasından karşıladım. 1 hafta sonunda aslında ne kadar iyi hissettiğimi farkettim. Ama bu his, süreci devam etmeme yardımcı olmadı maalesef. Sonunda artık tatlı birşeyler yemem gerektiğine karar verdim ve diyet programına ara verdim.

Bu programdan sonra şunu anladım ki vücudumuzu dinlememiz gerekiyor. Tamam çoğumuz(bende dahil) sürekli olarak yediklerimize dikkat edemesek bile belli aralarda biraz özen gösterip ve sporu hayatımızda önemli bir yer ayırıp daha sağlıklı bir şekilde yaşayabiliriz. Bundan sonra elimden geldiğince, en azından ayda birkez bir hafta aynı programı deneyeceğim. Bunu vucüdumuz için detoks olarakta görebiliriz, vücudumu bir hafta boyunca arındırma programı.

Ama şimdi tatlı yiyebilme özgürlüğüm var çünkü başarıyla 1 haftayı atlattım ve en sevdiğim keklerden biri olan nefis limon kokulu kekin tarifini sizlerle paylaşıyorum.

Not: Bu karışım küçük kek kalıbı için uygun.

Malzemeler:

170 gr esmer şeker ( işlem görmemiş şeker kamışı tozu kullanıyorum)

150 gr tereyağ

3 yumurta

100 gr un

100 gr toz badem

2 çay kaşığı kabartma tozu

yarım vanilya çubuğu

1 limon kabugu ve yarım limonun suyu

Yapılışı:

Esmer şeker ve yumurtaları çırpma teliyle şekerler biraz eriyinceye kadar çırpın( bu kekte yumurta kabartma işlemi uygulamıyorum). Tereyağı küçük bir tavada biraz ısıtın ama eritmeyin, eldiven yardımıyla parçaları elinizle krema kıvamı alana kadar ezin. Tereyağını, vanilyayı ve limon kabuğu ve suyunu yumurtalı karışıma ekleyin ve çırpın. Daha sonra ayrı biryerde karıştırdığınız un, toz badem ve kabartma tozunu yumurtalı karışıma ekleyin.

Not: Kekin arasına pişirmeden önce karışık orman meyveleri de ekledim bu sefer, denemenizi  tavsiye ederim.

IMG_1120[1] IMG_1123[1]

Tereyağ ve unladığınız kek kalıbına karışımı ekleyin ve 170 derecede 15-20 dk daha sonra kapağını açmadan 140 derecede 40-45 derece pişirin. 30-40 dakika sonra fırını açıp kontrol edebilirsiniz orta kısmı sallanıyorsa pişirmeye devam edin. Afiyet olsun…

IMG_1141

 

Bir Cevap Yazın

