Nohut ve Domates Soslu Makarna

IMG_1251

Evlerden eksik olmayan makarna tarifiyle geldim. Kolay yapılışıyla ve uygun fiyatıyla hemen hemen herkesin sevdiği bir ürün makarna. İster sade ister tereyağıyla, peynirle, domates sosu, mantar sosu veya pesto ile daha bir sürü sosla zenginleştirilip kolayca sofraya gelen bir yemek. Birde köy makarnası olunca ohhh… Annemin bana verdiği bir poşet köy makarnasını, havaalanında güvenlikten geçerken bir valiz dolusu diğer erzaklarla beraber getirmiştim. Köy makarnasını ayrı yere koydum ki diğerleri gitsede onu almasınlar diye.  Neyse ki bütün ürünleri kurtardık… Köy makarnası bitmek üzere ama evde yapmakla ilgili planlarım var eğer zaman bulabilirsem. Köy makarnasını tereyağ ve peynirle yemeği çok seviyorum. Bizim oralardan özel bir peynirle yapar annem. Bayağı tuzlu bir peynir, parmesanı andırıyor.  Bu kadar makarnadan konuştum ama makarna tarifi değilde vegan veya vejeteryan olabilecek makarna sosu tarifi vereceğim.  Değişik ve lezzetli bir tarif. Şimdiden denerseniz afiyet olsun…

Nohut ve domates soslu makarna
Malzemeler:
1 su bardağı nohut
2 su bardağı su
1 soğan
1 diş sarımsak
4 adet cherry domates
3 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz, karabiber, toz kirmizi biber
Yapılışı:
Soğanı zeytinyağı ile soteliyoruz. Ben biraz şeker ekledim karamelize olmasi için. Pişmiş nohutlari ekleyip birkaç dakika beraber karistiriyoruz. Daha sonra suyu ekleyip nohutlari sos haline gelene kadar eziyoruz. Baharatlarini ekliyoruz.Biraz ocakta bekletip sonra kenara aliyoruz. Makarnayi pisirmeye baslayabiliriz.Diğer tarafta biraz yağ ile sarimsaklari soteliyoruz.  Sonra domatesleri ekliyoruz. Tuz, karabiber ekleyip sotelemeye devam ediyoruz sonra  nohuta ekliyoruz.
Makarna pişince sosu ekleyip isteğe bağlı peynirle servis edebiliriz. Afiyet olsun

Bir Cevap Yazın

